-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:41385 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:23

خداوند وقتي حضرت آدم را آفريد ايشان را بهشتي قرار داد وشيطان يكي از ملا ئك بود آيا اين تقدير خداوند بود كه شيطان را سجده نكند و از بهشت راتده شود تا اينكه حضرت آدم را وسوسه كند در صورتيكه كه اگر شيطان آدم را سجده مي كرد حضرت آدم از بهشت را نده نمي شد پس تمام انسانها در بهشت زندگي مي كردند وجهنمي وجود نداشت دزر صورتيكه انسانهي خوب دير از هم شناخته مي شوند .
اساسا خداوند ابليس را از اول شيطان نيا فريد به اين دليل كه سالها همنشين فرشتگان بود و بر فطرت پاك بود ولي بعد. از آزادي خود سوء استفاده نمود وبناي بر طغيان و سر كشي گذاشت. پس انحرافش به خواست خودش بود البته او فرشته نبود بلكه از طا ئفه جن بود ودر كار خود اختيار كامل داشت و مي توانست راه خوب وبد را انتخاب كند ولي او راه ضلا لت را انتخاب نمود مثل بسياري ازانسانها . ضمن اينكه هيچگونه جبري از ناحيه خداوند بر شيطان تحميل نشد واز طرفي خداوند مي دانست كه ابليس كه بخاطر عبادت رياد در رديف فرشتگان ارتقاء يافته است ودر صف آنها خدا را عبادت مي كند داراي غرور وكبر است واو انسان رااغوا ءخواهد كرد ونهايتابرخي بهشتي و بر خي جهنمي مي شوند اما نسبت به ما كه الان زيست مي كنيم باتوجه به اينكه در ميان تضادها بخوبي مي توان رشد كرد لذا وجود شيطان براي سالكان راه حق زيا نبخش نيست . بلكه وسيله پيشرفت وتكامل آنهاست وانسان مومن تا در برابر دشمن نيرومندي قرار نگيرد هرگزنيروها و نبوغ خود را بسيج نميكند وبه كار نمي وهمين دشمن نيرومند سبب تحر ك بيشتر مي شود ودر نتيجه تكامل پيدا مي كند
اصولاهيچ تمدني در جهان از نظر دفاعي وفر هنكي در خشش پيدا نكرد مكر اينكه مورد هجوم يك نيروي قوي از خا رج قرار گرفته با شد تا بر اثر اين هجوم خود را مجهز كند . بنا بر اين اگر انسان خود را مجهز به سلاح ايمان كند هجوم شيطان وافكارش هيچ اثري ندارد وخود شيطان هم گفته كه نمي توانم اين انسانهاي با ايمان را فر يب دهم (لا غو ينهم اجمعين الا عبادك منهم المخلصين )
« همه را اغوا و گمراه مي كنم مگر بندگان مخلص را كه دسترسي به آنها ندارم »
پس بايد تلاش كنيم تا سپر دفاعي در برابر نفس اماره را محكم نماييم واينكه جهت دست يافتن به تكامل روحي و فكري هميشه با وسوسه هاي شيطاني بجنگيم واين حا صل نمي شود جز در سايه ايمان قوي ومحكم .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.